1895 - 1990.

Шкода времеплов.

Историјата на Škoda, третиот најстар производител на автомобили во светот е длабока, легендарна, екстремна и разновидна. Дојдете со нас и заминете на едно патување низ времето кое опфаќа време од 100 години и содржи голем број на интересни моменти.

1895 - Од велосипед до моторцикл.

Приказната започнува при крајот на 1895. Václav Laurin, механичар и Václav Klement, книговодител, двајцата ентузијасти велосипедисти, почнале да изработуваат свои сопствени велосипеди, кои гордо и татковински - ги нарекле Slavia.

За нив работите почнале да одат кон подобро. До 1899, фирмата Laurin & Klement започнува да произведува моторцикли. Слават прва победа на меѓународните натпревари.

1905 - Првиот автомобил.

На преминот кон новот столетие, во годината 1905 започна со производство на автомобили. Првиот, Voiturette A, беше пазарно успешен и стана симбол на чешкиот класичен автомобил. Благодарејќи на знаењето и искуството, Laurin & Klement набрзо зазеде стабилно место во растечкиот глобален пазар.

1907 – Laurin & Klement, акционерско друштво.

Ширењето започнува да ја надминува големината на семејна компанија. Време е за следниот чекор. Во 1907 основачите го трансформираат L & K во аксионерско друштво. Напредокот доведува до нов модел - Faeton. По 1914, компанијата соработува в опроизводство на оружје.

Спојување со компанијата Škoda Pilsen 1925.

За да зајакне и да ја задржи својата позиција и да ја модернизира фабриката, L & K бара моќен партнер. До сега таа покрај автомобили произведува и камиони, автобуси, авионски мотори и земјоделски машини. Во 1925 фирмата L & K се спојува со најголемата индустриска фирма во земјата, компанијата Škoda Pilsen. Тоа е крај на името Laurin & Klement и почеток на Škoda како марка. Резултат е производство на монтажна трака на елегантни автомобили, украсени со мноштво елегантни детали и освојување на меѓународни натпревари.

1930 - За време на светската криза.

Големата економска криза од од крајот на дваесеттите и почетокот на триесеттите години на минатиот век само го успорува напредувањето на Škoda, но не го сопира. Се појавува друг нов успешен модел, Popular.

1939-1945 период на окупација

За времето на тешките години на Втората светска војна, Škoda станува дел од економскиот состав на Третиот рајх. Програмата на производството е намален за да би се оставил простор за военото производство. Без разлика на сложените проблеми, Škoda успева да произведе уште еден истакнат модел – Škoda Superb.

Социјализам и планска економија

Kрајот на втората светска војна носи нови промени. Целата индустрија е поставена кон централното планирање. Контактите и размената на информации со странство се оневозможувани, а за тоа време Запад продолжува да се развива. Преименувана во AZNP Škoda, државното претпријатие станува монопол во производството на личните возила во Чехословачка.